Dj 17 des / 20.00 h
LA FÁBRICA DE NADA
A FABRICA DE NADA
Pedro Pinho. Portugal / Portugal. 2017. VOSE. Color. 177'. Digital.
Int. Carla Galvão, Dinis Gomes, Américo Silva, José Smith Vargas.
Un grup de treballadors descobreix que els alts càrrecs de la fàbrica estan robant maquinària i materials. Com a represàlia comença una ronda d'acomiadaments que provoca una resposta contundent per part dels treballadors.
> “Aquesta pel·lícula de Pedro Pinho és una ficció -encara que per moments semble el contrari- que naix de la més pura realitat: les conseqüències de la crisi econòmica, el pou de desigualtats creades pel capitalisme agressiu, l'explotació de la mà d'obra qualificada, les brutes estratègies d'acomiadament dels empresaris. Davant totes aquestes problemàtiques, els treballadors trien la dignitat. En els seus 177 minuts, A fàbrica de nada aconsegueix evolucionar d'una manera admirable: del drama social hereu del 'cinéma verité' al documental clàssic, i d'ací al més pur musical -neorrealista, com ells mateixos el defineixen- amb coreografies que farien plorar d'alegria a Gene Kelly”. Mireia Mullor, Fotogramas, 9-11-2018
Un grupo de trabajadores descubre que los altos cargos de la fábrica están robando maquinaria y materiales. Como represalia comienza una ronda de despidos que provoca una respuesta contundente por parte de los trabajadores.
> “Esta película de Pedro Pinho es una ficción -aunque por momentos parezca lo contrario- que nace de la más pura realidad: las consecuencias de la crisis económica, el pozo de desigualdades creadas por el capitalismo agresivo, la explotación de la mano de obra cualificada, las sucias estrategias de despido de los empresarios. Ante todas estas problemáticas, los trabajadores eligen la dignidad. En sus 177 minutos, A fábrica de nada consigue evolucionar de una manera admirable: del drama social heredero del 'cinéma verité' al documental clásico, y de ahí al más puro musical -neorrealista, como ellos mismos lo definen- con coreografías que harían llorar de alegría a Gene Kelly”. Mireia Mullor, Fotogramas, 9-11-2018.